Potřebujete nové, nebo aktualizovat vaše současné web stránky? Pomůžu Vám!

  • Tvorba webstránek (wordpress)
    • Instalace, konfigurace a nastavení, příprava pro přidávání obsahu
    • Nastavení uživatelských účtů a práv
    • Nastavení základních analytických nástrojů – Search Console, GTM, Google Analytics
    • Nastavení dalších nástrojů – Google moje firma, firmy.cz
    • Kontrola / přizpůsobení obsahu dle platné legislativy (zpracování os. údajů – ochrana soukromí, GDPR atd.)
  • Správa webstránek

Co neměřím, to neřídím
Jsou-li Vaše web stránky důležitou součástí Vaší marketingové a prodejní strategie, mělo by Vás zajímat, jak fungují – a jest-li vůbec. Web stránky jsou skoro jako živý organizmus, žijící svým vlastním životem a někdy v rozporu se zájmem jejich provozovatele. Pro získání kontroly nad jejich stavem je potřeba nasadit měřící a analytické procesy, které zajistí data pro řízení.

Je velmi běžná realita, že dodavatel vytvoří web, předá provozovateli a ten očekává „bezúdržbový“ provoz a tak se o web dál ani nezajímá. Postupem času, díky neustále měnícímu se světu technologií a hrozeb, mohou některé části přestat fungovat. Může to být z důvodu změny na straně poskytovatele hostingu, na straně externích částí a skriptů, příp. z důvodu nějakého útoku. Podle míry návštěvnosti webu se o výpadcích provozovatel nemusí dovědět dlouhé týdny.

Neznalost neomlouvá

Dalším aspektem vlastnictví, resp. provozování webu je specifická znalost související legislativy. Pokud jsou web stránky provozovány k podnikatelské činnosti, jejich nutnou součástí podle současné legislativy jsou i určité informace a opatření. Stejně jako např. u „kamenné“ provozovny musí být např. uveden provozovatel vč. IČ a sídla. Pokud stránka obsahuje např. kontaktní formulář nebo jiný způsob zpracování osobních údajů, stránky musí obsahovat GDPR procesy.

Za absenci povinných údajů může být udělena úřady sankce. Absence informací o provozovateli a dalších důležitých či povinných informacích snižuje důvěryhodnost web stránek se všemi souvisejícími dopady.

  • Pravidelný reporting provozu / výkonu webstránek, analýza návštěvnosti

Data mají hodnotu zlata

Pokud je samotný provoz stránek pod kontrolou a jsou nastavené procesy pro hlídání stavu a funkčnosti, další krok je měření výkonnosti. Pro její měření je nutné nastavit cíle, které jsou důležité. Bývá to samozřejmě počet návštěvníků a poměr nových vs. vracejících se, vyplnění kontaktního formuláře, odeslání objednávky, stažení e-booku a další. Tato data, tzv. KPI, demonstrují výkonnost webu a příp. ukazují, kde je příležitost pro změnu nebo kde je změna nutná.